کد خبر : 208234
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 11:22

چگونه گزارش نهایی SEO را برای مشتریان خود ایجاد کنید

چگونه گزارش نهایی SEO را برای مشتریان خود ایجاد کنید

  مشتری شما گزارش های سئوی شما را نمی خواند؟ شما احساس می کنید که آنها از تمام کاری که برای گزارش بهینه سازی موتور جستجو و گزارش سئو وب سایت خود انجام می دهید قدردانی نمی کنند؟ اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه توجه آنها را جلب کنید، با آنها کار کنید و

 

مشتری شما گزارش های سئوی شما را نمی خواند؟ شما احساس می کنید که آنها از تمام کاری که برای گزارش بهینه سازی موتور جستجو و گزارش سئو وب سایت خود انجام می دهید قدردانی نمی کنند؟

اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه توجه آنها را جلب کنید، با آنها کار کنید و گزارشی تهیه کنید که نه تنها آنها را بخوانند و بفهمند، بلکه از آنها قدردانی کنند. و مشتری که می تواند از زحمات شما قدردانی کند، مشتری است که به تجارت با شما ادامه می دهد!

 

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: ۳ مرحله برای ایجاد یک گزارش SEO برای مشتری خود.

 

۱- اهداف خود را مشخص کنید
۲- KPI های مورد نیاز خود را تعیین کنید
۳- گزارش خود را بسازید و به اشتراک بگذارید

 

گزارش‌های سئو نه تنها راه شما برای تعیین اینکه آیا استراتژی‌های شما کارآمد هستند، بلکه در نمایش نتایج شما به مشتریانتان نیز بسیار مهم هستند. و از آنجایی که این امر مستقیماً روی نتیجه شما تأثیر می گذارد، من می گویم که برای هر آژانس دیجیتالی غیرقابل مذاکره است که ارزش آن را دارد. شما باید به سرعت گزارش های سئوی خوب و شگفت انگیز ایجاد کنید.

 

همانطور که می دانید بهینه سازی موتور جستجو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. ارزیابی استراتژی‌های شما بهتر است به صورت ماهانه انجام شود تا درگیر جزئیات کوچکی نباشید که می‌توانند به سرعت و بدون دلیل تغییر کنند. بنابراین، اگرچه از نظر تئوری می‌توانید گزارش‌های سئوی هفتگی برای وب‌سایت مشتری خود یا حتی گزارش‌های سئو روزانه ایجاد کنید، اما به طور کلی، گزارش‌های سئو ماهانه بهترین هستند.

 

  ۱- اهداف خود را مشخص کنید

 

اول از همه، شما باید بدانید که مشتری شما چه اهدافی را در سر دارد. با صاحب کسب و کار یا متخصص بازاریابی بنشینید و از آنها بپرسید که از نظر استراتژی های بازاریابی کلی (PPC، رسانه های اجتماعی و غیره) و البته کمپین های سئو به دنبال چه چیزی هستند. با آنها در مورد اهداف سئو فعلی آنها بحث کنید، ابتدا یک تجزیه و تحلیل سئو و/یا ممیزی SEO انجام دهید و بررسی کنید که چگونه آنها با اهداف تجاری خود هماهنگ هستند. مطمئن شوید که این اهداف را به وضوح با مشتری خود ترسیم کنید.

 

به عنوان مثال، اهداف آنها ممکن است:

 

  • برای آوردن ترافیک بیشتر به سایت خود؛
  • برای افزایش فروش کلی خود؛
  • برای بهبود SERP خود؛
  • یا، برای بهبود تعامل آنها.

 

 

آنها همه موارد فوق را می خواهند؟ اطمینان حاصل کنید که در یک زمان روی چند هدف متمرکز هستید. خوردن بیش از حد در بشقاب شما فقط می تواند منجر به سوء هاضمه در سطح بوفه چینی شود.

 

با این حال، به خاطر داشته باشید که بهبود یک هدف می تواند روی هدف دیگر تأثیر بگذارد، زیرا همه آنها به هم مرتبط هستند. ترافیک بیشتر لزوما باعث فروش بیشتر نمی شود، اما می تواند کمک کند. در حالی که ترافیک اشتباه به طور بالقوه می تواند به تعامل آسیب برساند.

 

مهمتر از آن، شما می خواهید توضیح دهید که چگونه اهداف سئو انتخابی شما بر تجارت کلی مشتری شما تأثیر می گذارد. با تشریح آنچه که در حال تلاش برای آن هستید و چرا، نه تنها به گزارش خود جهت می دهید، بلکه انتظارات مشتری خود را نیز تعیین می کنید.

 

سپس، شما باید استراتژی های سئوی خود را برای رسیدن به این اهداف/اهداف بسازید.

 

برای دستیابی به این اهداف، تلاش های سئوی شما باید در کجا متمرکز شود؟

به عنوان مثال، اگر مشتری شما می خواهد ترافیک کلی جستجوی ارگانیک را که به سایتش می آید افزایش دهد، باید روی بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و ایجاد لینک تمرکز کنید. برای اینکه نشان دهید چگونه این کار را انجام می دهید، باید طرح حمله خود را ترسیم کنید و مطمئن شوید که مرتبط ترین اطلاعات در میان دسته ای از داده های بی ربط با هدف فعلی شما گم نمی شود.

فراموش نکنید که کارهایی را که قبلاً برای رسیدن به این هدف انجام داده اید برجسته کنید، ممکن است انجام ممیزی سئو سایت، بهینه سازی سئوی درون صفحه، بهینه سازی صفحه فرود، بک لینک های جدید، کاهش خطاهای سئو در همه صفحات، اضافه کردن توضیحات متا باشد. به‌روزرسانی فایل‌های robots.txt، به‌روزرسانی برچسب‌های عنوان، افزودن پیوندهای خارجی جدید، یا سایر کارهای سئو. روندهای تاریخی را به آنها نشان دهید. این به شما و مشتری‌تان ایده روشنی از اینکه کجا ایستاده‌اید و کجا باید بروید، می‌دهد.

 

۲- KPI های مورد نیاز خود را در گزارش سئوی خود تعیین کنید

شما نمی توانید یک گزارش سئو ایجاد کنید بدون اینکه بدانید چه شاخص های کلیدی عملکرد و چرا باید شامل شود. بنابراین در اینجا یک مرور کلی از آنچه باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

 

اول از همه، به یاد داشته باشید که همیشه نتایج خود را با اعداد سخت نشان دهید. هیچ کس اهدافی را که قابل اندازه گیری نیستند نمی خواهد! گزارش‌های شما باید اعدادی را نشان دهند که بتوانید در طول زمان به آن‌ها اعتماد کنید و به راحتی آن‌ها را پیگیری کنید.

 

مهم است که صادق باشید و اعداد بد را در صورت وقوع نیز نشان دهید. شما همیشه می توانید نتایج بد را به مثبت تبدیل کنید و گاهی اوقات فقط باید به مشتریان خود یادآوری کنید که نوسانات کاملاً طبیعی است.

 

همه ما می‌خواهیم خوب به نظر برسیم و بهترین نمایه‌مان را نشان دهیم، اما این مشکل نیست، بنابراین به یاد داشته باشید که شفاف باشید، ارزشش را دارد!

 

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از مرتبط‌ترین KPIهایی که باید در گزارش سئوی خود لحاظ کنید، آورده شده است.

 

ترافیک

مشتریان شما احتمالاً از خود می پرسند: ترافیک وب سایت من از کجا می آید و چگونه می توانم بیشتر از آن استفاده کنم؟ به آنها پاسخ دهید!

 

این یکی از رایج ترین اهداف سئو است: افزایش ترافیک ارگانیک. اگر مشتری شما این هدف را در ذهن دارد، مطمئن شوید که گزارش SEO شما شامل ترافیک سایت مشتری شما است که از طریق جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی ایجاد شده است.

 

این به آن‌ها اجازه می‌دهد ترافیکی را که وب‌سایتشان ایجاد می‌کند به طور ارگانیک با ترافیک تبلیغاتشان مقایسه کنند، بنابراین به شما امکان می‌دهد تأثیری که ممکن است بر دیگری داشته باشد را برجسته کنید! فراموش نکنید که نگاهی به نرخ کلیک روی تبلیغات خود بیندازید. این تجزیه و تحلیل وب سایت از ترافیک واقعاً می تواند به مشتری شما کمک کند تا ارزش SEO را درک کند.

 

همچنین، همیشه ترافیک مستقیم را در گزارش SEO خود و همچنین ارجاع وارد کنید تا به این سوال قدیمی پاسخ دهید: چه کسی ترافیک را به وب سایت شما وارد می کند (یا نه!).

 

اکنون که می دانیم ترافیک از کجا می آید، بیایید در مورد اینکه آنها به کجا می روند صحبت کنیم! معیار مهمی که باید در گزارش سئوی خود لحاظ کنید، نرخ پرش است. نرخ پرش بالا ممکن است نشان دهد که وب سایت انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمی کند و نیاز به تغییر دارد! شاید این به سرعت سایت، تجربه کاربری یا کیفیت محتوای شما باشد.

 

شما می خواهید بازدیدکنندگان شما مدتی بمانند و از وب سایت شما بازدید کنند. میانگین مدت جلسه، صفحه در هر جلسه و زمان حضور در سایت معیارهای مهمی هستند زیرا نشان می‌دهند که آیا بازدیدکنندگان شما وب‌سایت را عمیقاً بررسی می‌کنند، به محتوا و محصولات مشتری شما علاقه مند هستند یا خیر.

 

فراموش نکنید که همه این KPI ها را صفحه به صفحه نمایش دهید تا یک نمای کلی خوب یا عملکرد برتر صفحات، صفحات فرود یا پست های وبلاگ ارائه دهید.

 

اگر هدف مشتری شما افزایش تعامل باشد، که در نهایت باید تبدیل ها را افزایش دهد، این KPI ها بسیار مهم هستند، درست است؟

 

نرخ تبدیل

صحبت از تبدیل‌ها شد… مطمئن شوید که داده‌های تبدیل را شامل می‌شود، زیرا کار خوب شما و ارزشی را که برای کسب و کار مشتری خود به ارمغان می‌آورید نشان می‌دهد! اینها KPIهایی هستند که باید اضافه کنید، به خصوص اگر هدف مشتری شما افزایش تعداد فروش، تکمیل فرم یا بارگیری از طریق وب سایت او باشد.

 

نرخ تبدیل بالا و حجم تبدیل مستقیماً نشان می دهد که تلاش های سئو شما چگونه نتیجه می دهد و به لطف وب سایت بهینه شده شما چه تعداد سرنخ ایجاد می شود! با این KPI ها، می توانید بررسی کنید که کدام صفحه بهترین تبدیل را دارد و کدام یک به اهداف خود نمی رسند.

 

سپس می‌توانید صفحاتی را که به خوبی کار نمی‌کنند تغییر دهید و آنچه را که در صفحات دیگر به بهترین شکل کار می‌کند، بازتولید کنید.

 

عملکرد کلمه کلیدی

بخش عظیمی از سئو حول کلمات کلیدی می چرخد: شما می خواهید بدانید کدام کلمات کلیدی دارای بیشترین کارایی هستند!

 

اطمینان حاصل کنید که می دانید کدام کلمات کلیدی خاص در رتبه بندی بهبود یافته اند، دید جستجو چگونه تغییر کرده است و البته میانگین موقعیت شما در نتایج جستجوی کلمه کلیدی هدف شما.

 

پیوندها

هرگز قدرت بک لینک ها را دست کم نگیرید! اطمینان حاصل کنید که آشنایی با رپورتاژ آگهی معیارهای اعتبار دامنه آن بک لینک ها و همچنین دامنه های ارجاع جدید و گم شده را در گزارش سئو خود لحاظ کنید.

 

چرا؟ خوب، باید مطمئن شوید که لینک‌های ورودی مرتبط دارید، که بک لینک‌های شما نه تنها دارای اعتبار دامنه خوبی هستند، بلکه منابع معتبر و عالی با انکر تکست مناسب هستند. اگر نه، آنها در واقع می توانند به رتبه شما آسیب بزنند، و آنچه شما برای مشتری خود می خواهید یک پروفایل بک لینک سالم است. فراموش نکنید که مطمئن شوید لینک های خراب زیادی ندارید!

 

همچنین با ردیابی دامنه های ارجاع جدید و گم شده، می توانید به سرعت متوجه شوید که مشکلی وجود دارد و بر اساس آن وضعیت را برطرف کنید!

 

آیا تا به حال برای اثبات یک موضوع در تلفن همراه خود یک موضوع تصادفی را در گوگل جستجو کرده اید و روی پیوندی کلیک کرده اید که بارگذاری آن در تلفن شما آنقدر طول کشیده است که تصمیم بگیرید به عقب برگردید و یکی دیگر را انتخاب کنید؟ آره منم همینطور!

 

به همین دلیل است که سرعت صفحه و عملکرد سایت معیارهای کلیدی هستند که باید در گزارش سئوی شما باشند. به عنوان یک قانون کلی، مطمئن شوید که سرعت صفحه شما همیشه زیر ۳ ثانیه باقی می ماند. این می تواند به طور چشمگیری رتبه سئوی شما را بهبود بخشد. به خصوص اگر رقبای شما هنوز صفحات کندتری داشته باشد، این به شما یک مزیت جدی می دهد.

 

همیشه باید مطمئن شوید که گزارش های شما هم موثر و هم قابل خواندن هستند. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

 

داده های رتبه بندی، پیوند و تجزیه و تحلیل را به روشی منطقی سازماندهی کنید.

 

داده های خود را به طور تصادفی در گزارش خود قرار ندهید. مطمئن شوید که موقعیت هر KPI از نظر استراتژی کلی برای مخاطبان شما منطقی است.

 

اگر KPIهایی که به یکدیگر مرتبط هستند با هم گروه بندی شوند، برای مخاطبان شما آسان تر خواهد بود که تصویر بزرگ را ببینند. به عنوان مثال، می توانید داده های خود را از سطح بالای اطلاعات در بالا سازماندهی کنید، تا جزئیات هر چه به پایین تر نزدیک شوید.

 

  • با سربرگ ها و بخش های واضح، حرفه ای به نظر برسد.
  • اطمینان حاصل کنید که داده های شما به راحتی در یک نگاه قابل مشاهده است. مشتری که قبلا گزارش شما را ندیده است باید بتواند اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت و به راحتی پیدا کند.

 

۳- گزارش سئوی خود را بسازید و به اشتراک بگذارید

دو راه برای ایجاد گزارش سئو وجود دارد. به صورت خودکار یا دستی

با راه حل های خودکار مانند DashThis، ایجاد یک گزارش SEO زیبا و مشتری پسند به آسانی ۱-۲-۳ است! اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه:

 

مراحل ایجاد گزارش سئو به صورت خودکار

 

  • ادغام های خود را به هم وصل کنید.
  • نوع گزارش خود را انتخاب کنید و یک الگوی SEO را انتخاب کنید.
  • آن را با KPI، بینش، نظرات، تصاویر و هدرهای خود سفارشی کنید.
  • راه اندازی یک ارسال خودکار ایمیل؛
  • فراموشش کن!

 

مراحل ایجاد گزارش سئو به صورت دستی

 

  • به هر یک از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر سئو و ابزارهای ممیزی سئو مانند Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs و SEMrush بروید تا تمام داده هایی را که ردیابی می کنید جمع آوری کنید.
  • تمام معیارهای سئوی خود را با وارد کردن حساب (یا مشتری) خود برای هر ابزار، رفتن به هر نرم افزار و جستجوی KPIهای مناسب، واکشی کنید.
  • بازه زمانی را تنظیم کنید و امیدوار باشید که مجبور نباشید همه کارها را انجام دهید زیرا یک تاریخ را از دست داده اید.
  • راهی برای صادرات آن داده ها به صفحه گسترده اکسل پیدا کنید.
  • آن را در یک صفحه گسترده اکسل دیگر کپی کنید.
  • سعی کنید با ایجاد چند نمودار، بازی با مقادیر، ستون‌ها، طرح‌بندی، تراز، رنگ‌ها و فونت‌ها، آن را خوانا کنید.
  • متوجه شدید که خیلی بد به نظر می رسد و آن را به طراح گرافیک خود بدهید تا بتواند از چیدمان برای شما مراقبت کند.
  • سعی کنید سند طراح خود را به یک pdf صادر کنید تا آن را به مشتری خود ارائه دهید.
  • این فرآیند را با داده های هر یک از مشتریان خود تکرار کنید.
  • گزارش خود را به صورت PDF صادر کنید.
  • گزارش خود را در یک ایمیل ضمیمه کنید.
  • مطمئن شوید که اشتباه تایپی نکرده اید؛
  • برای مشتری خود ارسال کنید؛
  • مراحل ۱ تا ۴ را برای همه مشتریان خود تکرار کنید.
  • کل فرآیند را در ماه آینده و یک ماه پس از آن و یک ماه پس از آن تکرار کنید، به این امید که مشتری شما گزارش هفتگی درخواست نکند.

 

تنظیم گزارش سئو خودکار شما حدود پنج دقیقه طول می کشد و مشتریان شما هر ماه آنها را به موقع و با داده های به روز دریافت می کنند. شما من را شنیدید، لازم نیست برگردید و ماهانه داده های جدید را وارد کنید، همه به طور خودکار به روز می شوند!

 

حتی می‌توانید گزارش‌های خود را برای همه مشتریان خود، اعم از اینکه ۵، ۳۰ یا ۱۰۰ داشته باشید، شبیه‌سازی کنید و نظرات و بینش‌های شخصی‌شده را برای هر یک از آنها اضافه کنید.

 

آیا نمی خواهید سبک منحصر به فرد خود را از دست بدهید؟ نگران نباشید، اگر به سفارشی سازی بیشتر در گزارش های خود نیاز دارید، گزینه های برچسب سفید را دوست خواهید داشت. شما می توانید URL مارک خود و گزارش های سفارشی منحصر به فرد خود را داشته باشید، همانطور که دوست دارید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چند راه ساده برای یک رپورتاژ موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح