کد خبر : 208224
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 11:08

رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران

رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران

  آیا اطلاع دارید که رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران چقدر است؟ در این نوشتار سعی می کنیم اطلاعات لازم در زمینه آموزش زبان آلمانی در دانشگاه و سایر موسسه ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بسیاری از داوطلبان تمایل دارند که این رشته را در دانشگاه تهران و سایر

 

آیا اطلاع دارید که رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران چقدر است؟ در این نوشتار سعی می کنیم اطلاعات لازم در زمینه آموزش زبان آلمانی در دانشگاه و سایر موسسه ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بسیاری از داوطلبان تمایل دارند که این رشته را در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های پایتخت بخوانند اما شاید اطلاعات زیادی در این زمینه نداشته باشند.

C:\Users\melal-4\Downloads\دانشگاه+تهران-min.jpg

پس توصیه می کنیم که اطلاعات موجود در این متن را مطالعه بفرمایید. در آموزشگاه های مختلف از جمله آموزشگاه ملل می توان با بهترین امکانات و زیر نظر اساتید بسیار حرفه ای و با تکنیک های نوین به آموزش این زبان پرداخت. 

رتبه قبولی زبان آلمانی ۱۴۰۲ 

اصولا داوطلبان دوست دارند که در مورد پذیرفته شدگان سال های قبل و رتبه و درصدهای آن ها اطلاع داشته باشند و بر طبق همین اطلاعات برنامه ریزی های لازم را برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها انجام دهند. زبان آلمانی از محبوب ترین رشته ها در دانشگاه می باشد و طرفداران زیادی دارد چرا که این زبان از پرکاربرد ترین زبان ها در دنیا محسوب می شود.

همچنین زبان آلمانی از پر گویش ترین زبان ها در اتحادیه اروپا می باشد. در رشته آموزش زبان آلمانی، دانشجویان واحد‌های زبان شناسی، ترجمه متون از آلمانی به فارسی، همچنین بررسی آثار ترجمه شده را می گذرانند‌. از دیگر واحدهای درسی در رشته زبان آلمانی آشنایی با ادبیات آلمانی می باشد.

نکته این جا است که ظرفیت قبولی این رشته در کشور بسیار کم است و به همین دلیل قبولی در این رشته کمی سخت می باشد. البته ناگفته نماند که‌ زبان آلمانی هم در رده زبان های سخت برای آموزش قرار دارد. در مقطع کارشناسی، دانشجویان حدود چهار سال تحصیل می کنند. اما در این مدت پشتکار و تلاش زیاد دانشجویان باید سر لوحه آن ها قرار بگیرد.

مطالعه درس ها و همچنین مطالعه و پژوهش های مختلف می تواند راهی بسیار عالی برای یادگیری هر چه بهتر این زبان باشد. رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران حدود ۱۰۰ می باشد. پس با این حساب داوطلبان باید تلاش زیادی برای قبولی و پذیرفته شدن در این رشته داشته باشند. 

حداقل درصد و آخرین رتبه قبولی رشته زبان آلمانی روزانه 

همه می دانید که رشته زبان آلمانی از رشته هایی است که طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل متقاضیان زیادی برای قبولی در این رشته به رقابت می پردازند. اما همیشه مشاهده خواهد شد که هر ساله تعدادی از داوطلبان با وجود این که رتبه خوبی دارند اما به دلایل مختلف از جمله اشتباه در انتخاب رشته موفق نمی شوند در این رشته قبول شوند‌.

به همین دلیل بهتر است با رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های روزانه آشنا باشند‌. همچنین حداقل درصد نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و داوطلبان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند. با توجه به آمار موجود حداقل درصد درس ها برای دانشگاه های روزانه به این صورت است:

 

  • تهران: حدود ۸۰ درصد 
  • اصفهان: حدود ۷۵ درصد 
  • مشهد: حدود ۷۰ درصد 

همچنین آخرین رتبه قبولی در رشته زبان آلمانی در دانشگاه روانه نیز به این صورت می باشد: 

  • دانشگاه تهران: ۱۰۰
  • دانشگاه اصفهان: ۱۲۰
  • دانشگاه مشهد: ۱۱۰ 

 

رشته زبان آلمانی بدون کنکور 

اکنون با رتبه لازم برای رشته زبان آلمانی دانشگاه تهران آشنا شده‌اید. اما در برخی موارد می توان آموزش زبان آلمانی را بدون شرکت در کنکور نیز ادامه داد. یکی از روش ها برای یادگیری زبان آلمانی، ثبت نام بدون کنکور استکه شرایط خاص خود را دارد.

در صورتی که داوطلب شرایط لازم برای شرکت و ثبت نام بدون کنکور در رشته زبان آلمانی را داشته باشد می تواند بدون گذراندن این مراحل به یادگیری زبان آلمانی بپردازد.

در دانشگاه در مقطع کارشناسی برای آموزش زبان آلمانی دو گرایش وجود دارد. این دو گرایش شامل رشته زبان و ادبیات آلمانی و همچنین رشته مترجمی می باشد. این رشته بسیار پر طرفدار است و داوطلبان زیادی برای شرکت در این آزمون و تحصیل در این رشته اقدام می نمایند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چند راه ساده برای یک رپورتاژ موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح