کد خبر : 208148
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 0:23

موانع پیش روی توسعه بوم‌گردی سبب از بین رفتن زمین‌های کشاورزی گیلان می‌شود

موانع پیش روی توسعه بوم‌گردی سبب از بین رفتن زمین‌های کشاورزی گیلان می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر قاسمی جیردهی در نطق پیش از دستور خود در هجدهمین اجلاس شورای عالی با بیان اینکه گیلان با داشتن جلگه‌ها و سواحل و رودخانه‌ها و جنگل‌های بی‌شمار مقصد خوبی برای گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گفت: این استان در طول ۸ سال دفاع مقدس در کنار ملت غیور

موانع پیش روی توسعه بوم‌گردی سبب از بین رفتن زمین‌های کشاورزی گیلان می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر قاسمی جیردهی در نطق پیش از دستور خود در هجدهمین اجلاس شورای عالی با بیان اینکه گیلان با داشتن جلگه‌ها و سواحل و رودخانه‌ها و جنگل‌های بی‌شمار مقصد خوبی برای گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گفت: این استان در طول ۸ سال دفاع مقدس در کنار ملت غیور ایران ایستادند و وظیفه خود در خدمت به وطن را انجام دادند.

وی افزود: استان گیلان رتبه اول تولید فندق و گیاهان دارویی و رتبه دوم چای و کیوی و رتبه چهارم در تولید برخی از مرکبات را دارد. استانی با این ظرفیت کشاورزی و قابلیت تولیدی از داشتن صنایع تبدیلی محروم است و مجبور به خام فروشی است. برای مثال این استان با وجود رتبه اول فندق نقشی در بسته بندی و قیمت گذاری این محصول را ندارند در صورتی که استان‌های مجاور این نقش را برعهده دارند‌.

قاسمی جیردهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه سال گذشته بسته بودن راه صادرات مرکبات از جمله کیوی باعث از بین رفتن محصولات و متضرر شدن کشاورزان شدند. از این رو وزارت جهاد کشاورزی باید ۳‌ ماه پیش از برداشت محصول کارهای مربوط به تسهیل صادرات را پیش بینی کنند و خرید تضمینی محصولات غیر صادراتی را انجام دهند.

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان یکی از استان‌های اول در جذب گردشگر است اما زیر ساخت مناسبی ندارد.

قاسمی جیردهی ادامه داد: در حوزه گردشگری بوم‌گردی اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند از نابودی زمین‌های کشاورزی جلوگیری کند اما موانع قانونی و زیرساختی سبب شده است که کشاورز نتواند از این فرصت استفاده کند و مجبور است زمین خود را برای ساخت ویلا بفروشد و مهاجرت کند. این در صورتی است که توسعه بوم گردی علاوه بر توسعه اقتصادی استان می‌تواند شکل پایدار و سالمی از صنعت گردشگری را ایجاد کند و اشتغال بالایی داشته باشد و محیط زیست را هم حفظ کند.

وی در خصوص راه‌های ارتباطی استان گیلان گفت: توسعه بزرگراه‌ها و جاده‌های درون استانی برای استانی با ویژگی‌های گیلان بسیار مهم است و سبب راحتی ورود گردشگر به استان و کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چند راه ساده برای یک رپورتاژ موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح